Newsy muzyczne

Strefa Monotype 12 W Warszawie

Wszystkich miłośników muzycznej awangardy zapraszamy 17 stycznia do warszawskiego Centrum Sztuki Współczesnej.

Tego dnia odbędzie się tam dwunsta edycja cyklicznej imprezy Monotype:

Julien Ottavi – The Noiser

Robert B. Lisek

Przemysław Sanecki

[koncert]

17.01.2013 (czwartek)

g. 19:00, wstęp 15 PLN

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 

Budynek Laboratorium, Jazdów 2, Warszawa

Kurator: Andrzej Załęski | STREFA

JULIEN OTTAVI – mediaaktywista, artysta – poszukiwacz, kompozytor – muzyk, poeta, eksperymentalny filmowiec i architekt, założyciel i członek Apo33. Angażuje się w wiele poszukujących, kreatywnych projektów, łączy sound art, kreacje video w czasie rzeczywistym, nowe technologie i performance. Od roku 1997 rozwija techniki kompozytorskie oparte o ludzki głos i jego komputerowe przekształcenia. Aktywny programista, zaangażowany w rozwój oprogramowania audio-video Puredata, a także twórca DIY electronics, (radionadajniki, oscylatory, miksery, wzmacniacze, transmitery video itd.). Główny programista opartego na GNU/Linux systemu operacyjnego APODIO dedykowanego twórcom audio-wideo. Jego działania nie ograniczają się tylko do sztuki ale przekraczają granice pomiędzy technologią i filozofią przez teoretyczne poszukiwania po biomimetyczną analizę i eksperymenty. Od wielu lat porusza kwestie relacji pomiędzy praktykami eksperymentalnymi i kolektywnymi w kontekście aktywności grupowej kwestionując strategie autorstwa.

Regularnie współpracuje z takimi artystami jak Jenny Pickett, Brandon Labelle, Keith Rowe, Kasper T. Toeplitz, Jerome Joy, Ryan Jordan, Joachim Montessuis, Christian Galarretta, Achim Wollscheid, Elpueblodelchina, Zbigniew Karkowski, Randy Yau, Ilios, Philippe Roux, Dominique Leroy, Dion Workman, Yvan Etienne, Robin Decourcy, Mike Bullock, Phill Niblock, Seth Cluett, KKnull, Jean-Louis Costes itd.

Na przestrzeni ostatnich 15 lat Julien Ottavi występował i wystawiał swoje prace w takich instytucjach jak: STEIM – Amsterdam, Junctions/Verbidingen Festival – Brussels, Piksel festival – Bergen – Norway, Knitting Factory Old Office, NYC, Art museum of Nantes – France, DEAF (V2.nl) Rotterdam, Salon Bruit - Berlin,, TWEAK FESTIVAL- Limerick/Ireland, PDCONF09 - Sao Paulo / Brazil, Subtle Technologies Festival - Toronto / Canada, MAL AU PIXEL - Paris / FR, Goldsmiths College / London - UK, Riam Festival - Marseille - France, MobilFest III - Sao Paulo / B&razil, Bandits-mages Bourges - France, RadiaLx2008 - Lisbon, European Sound Delta - Bulgaria/Roumania, Architectones & Nuit Bleues - Arc & Senans/France, Aloardi todo es chevere!! Festival - Peru, sound art festival - Krakow/Poland - novembre 2006, Arteleku Saint Sébastien / Spain, Earthsquake Festival – New-York/US, radioqualia - Amsterdam, residency at Festival Parochial - Berlin, Montevidéo - Marseille, Festival Musique Action - Nancy, CCN - Belfort, CCN - Rennes, Le centre d’Art la Criée - Rennes, La Halle aux Grains - Blois, Festival La batie - Genéve, Festival Dança Na Cidade - Lisbone, Festival Fast Forward - Salzbourg, La ménagerie de Verre - Paris, Kunsten Festival Des Arts - Bruxelles, ZDB Lisbonne - Portugal, Electronic Orphanage - Chinatown - Los Angeles, Fitigogo Gallery - Albuquerque - New Mexico, Dodorama - Rotterdam - Hollande, Recyclart - Bruxelles - Belgique, Musée d’art Contemporain – Strasbourg itd.

http://www.noiser.org
http://www.apo33.org
http://fibrr.apo33.org
http://www.noizmutation.info

Robert B. Lisek - artysta, akcjoner, kompozytor koncentrujący się na systemach i procesach (obliczeniowych, biologicznych, społecznych); przechodząc przez hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji; Lisek jest także twórcą muzyki współczesnej, autorem wielu projektów na przecięciu muzyki spektralnej, stochatystycznej, konkretnej i noise'u. W swoich dziełach stosuje zaburzenia i zawieszenia języków i systemów, w tym błędy kodów oraz robaki i wirusy sieciowe. Lisek jest pionierem sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. W projekcie Spectrum, który jest scenariuszem biotterrorystycznego ataku Warszawy, użył technik biologii molekularnej, badając samoreplikację czyli namnażanie się i rozprzestrzenianie bakterii. Lisek drąży również problemy zabezpieczeń, prywatności i tożsamości w społeczeństwie sieciowym; zbudował NEST - Citizens Intelligence Agency - oprogramowanie do szukania ukrytych powiązań między osobami, grupami, zdarzeniami, obiektami i miejscami. W ostatnich projektach łączy swoje DNA z wirusami i testuje wpływ promieniowania radioaktywnego na organizmy biologiczne. Pracuje także nad wzmocnieniami człowieka poprzez użycie radykalnych transgresywnych metod na przecięciu AGI, bioinżynierii i nanotechnologii [patrz antologia TRANSHUMAN]. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii złożoności, teorii grafów i zbiorów częściowo-uporządkowanych, zastosowaniami w AGI i w superkompilacji. Założyciel Fundamental Research Lab, inicjator i lider grupy Laboratorium oraz Sympozjum Sztuki ACCESS. Autor ponad stu wystaw, koncertów i warsztatów. Jego projekty obejmują między innymi: CAPITAL - WORM Center Rotterdam, SECURE INSECURITY - ISEA, Istambul; MANIFESTO vs. MANIFESTO - CSW Zamek Ujazdowski; NEST - ARCO International Contemporary Art Fair, Madryt; GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa; FLOAT- Lower Manhattan Cultural Council, Nowy Jork; WWAI - 2005, Los Angeles; GESPENST - Galeria Leto, Warszawa; Falsecodes - Red Gate Gallery, Pekin; State of Emergency Embassy – Galeria Entropia, Wrocław; FLEXTEXT - Byzantine Museum, Ateny; FXT – ACA Media Festival, Tokio; STACK – ISEA 02, Nagoya.

http://soundcloud.com/search?q%5Bfulltext%5D=robert+b.+lisek
http://kombinat7526.bandcamp.com/album/singularity
http://vimeo.com/46303695
http://fundamental.art.pl/

Przemysław Sanecki - artysta pracujący w różnorodnych mediach - od performance przez wideo po creative coding. Czerpie inspiracje z systemów biologicznych, procesów społecznych i technologii przetwarzania informacji. Jego kompozycje muzyczne łaczą syntezę probabilistyczną ze strukturami rytmicznymi.

http://vimeo.com/user1820600
https://www.youtube.com/performism

Autor: Grzegorz Szklarek
Foto: Robert.B.Lisek

Pokrewne wątki:

Kris Barras Band na dwóch koncertach w Polsce

2019-01-23

Zespół Krisa Barrasa wystąpi 10 kwietnia w warszawskim klubie Proxima oraz 11 kwietnia w krakowskim Kwadracie.

Czytaj więcej...

Sophii "Kocha Ten Stan"

2019-01-23

“Kocham ten stan” to pierwszy solowy singiel z nadchodzącej debiutanckiej EPki Sofii “Solo EP”.

Czytaj więcej...

Ruszyła przedsprzedaż nowej płyty O.S.T.R.

2019-01-23

22 lutego ukaże się nowy album O.S.T.R. zatytułowany "Instrukcja Obsługi Świrów". Wczoraj ruszyła przedsprzedaż płyty.

Czytaj więcej...

Still Corners zagra w Poznaniu

2019-01-23

Still Corners czyli synth popowa rewelacja ze stajni Wrecking Light Records i Sub Pop po raz pierwszy wystąpi na jedynym koncercie w Polsce.

Czytaj więcej...

Apparat zapowiada nowy album

2019-01-22

APPARAT, aka Sascha Ring, ogłosił szczegóły nowego krążka. „LP5” ukaże się 22 marca nakładem Mute.

Czytaj więcej...

"Schiza" Agnieszki Chylińskiej

2019-01-22

Drugi singiel i teledysk z albumu "Pink Punk".

Czytaj więcej...

Bryan Adams wystąpi w Gdańsku

2019-01-22

21 czerwca w trójmiejskiej Ergo Arenie odbędzie się jedyny polski koncert Bryana Adamsa promujący jego nowy album "Shine A Light".

Czytaj więcej...

Nitzer Ebb: „Body of Work" po raz pierwszy na winylu

2019-01-21

„Body of Work” to tytuł kompilacji Nitzer Ebb, która pierwotnie miała swoją premierę w 2006 r. 8 marca po raz pierwszy ukaże się w limitowanej edycji na winylu (4LP).

Czytaj więcej...

Perfect Son z nowym singlem na wiosennym tournee

2019-01-21

"Lust" to tytuł drugiego singla, który zwiastuje debiutancki krążek Perfect Son "Cast".

Czytaj więcej...

Uriah Heep puka do twych drzwi

2019-01-21

Grupa Uriah Heep, która za miesiąc przyjedzie na trasę do Polski, zaprezentowała nowy teledysk do utworu "Knocking At My Door".

Czytaj więcej...

Koniec treści

Brak więcej stron do załadowania